10.10.2017 | 10:27

Платники єдиного податку - юридичні особи та ФОП - платники єдиного податку третьої групи  за три квартали 2017 року повинні звітувати за новою формою декларації, затвердженою наказом Мінфіну від 19 червня 2015 року № 578 (в редакції наказу Мінфіну від 17 березня 2017 року № 369). 

Для самостійного виправлення помилок, допущених у податковій звітності за попередні звітні (податкові) періоди, нові форми декларацій також слід використовувати з 01.10.2017 р.
Наказ Міністерства фінансів України від 17.03.2017 №369 «Про затвердження Змін до наказу Міністерства фінансів України від 19 червня 2015 року №578» (далі – Наказ №369), який вніс зміни до форм Податкових декларацій платника єдиного податку, набув чинності 05.05.2017 року.
          Виходячи з вищевикладеного, нові форми Податкової декларації платника єдиного податку третьої групи (юридичні особи) та Податкової декларації платника єдиного податку - фізичної особи - підприємця  (в редакції Наказу № 369) будуть використовуватись платниками єдиного податку третьої групи юридичними та фізичними особами – для складання звітності за три квартали 2017 року, у тому числі і для самостійного виправлення помилок, допущених у податковій звітності за попередні звітні (податкові) періоди починаючи з 01.10.2017.
        Зауважимо, що базовим податковим (звітним) періодом для платників єдиного податку Iта IIгруп є календарний рік, тому нові форми декларацій будуть використовуватись платниками Iта IIгруп – для складання звітності за 2017 рік – починаючи з 01.01.2018 р.

 

Право на «податкові канікули» з податку на прибуток

Таку можливість отримали платники податку на прибуток, які відповідають критеріям, визначеним пунктом 44 підрозділу 4 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України, і мають право застосовувати ставку податку 0 відсотків.     Відповідна категорія платників за результатами кожного звітного (податкового) періоду має складати спрощену податкову декларацію із зазначеного податку за встановленою формою та подавати її контролюючому органу у строк, встановлений для річного звітного (податкового) періоду.

На виконання вимог абзацу четвертого п. 46.5 ПКУ Кабмін Постановою від 09.08.2017р. №592 затвердив Порядок переходу платників податку на прибуток підприємств до подання спрощеної податкової декларації з такого податку та форму спрощеної податкової декларації з податку на прибуток підприємств, який оподатковується за ставкою 0 відсотків відповідно до пункту 44 підрозділу 4 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу. Зазначена Постанова №592 набула чинності з 15.08.2017р.

Нагадаємо, що ставка 0 % на період до 31.12.2021 р. застосовується для платників податку на прибуток, у яких річний дохід, визначений за правилами бухгалтерського обліку за останній річний звітний період, не перевищує 3 млн грн та розмір нарахованої за кожний місяць звітного періоду заробітної плати (доходу) кожному з працівників, які перебувають з платником податку у трудових відносинах, є не меншим як дві мінімальні заробітні плати, розмір якої встановлено законом (тобто, більше 6400 грн.).

Крім того, такі платники мають відповідати одному з таких критеріїв:

- утворені в установленому законом порядку після 01.01.2017 р.;

- діючі, у яких протягом трьох послідовних попередніх років (або протягом усіх попередніх періодів, якщо з моменту їх утворення пройшло менше трьох років) щорічний обсяг доходів задекларовано в сумі, що не перевищує 3 млн грн, та у яких середньооблікова кількість працівників протягом цього періоду становила від 5 до 20 осіб;

- які були зареєстровані платниками єдиного податку в установленому законодавством порядку в період до 01.01.2017 р. та у яких за останній календарний рік обсяг виручки від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) становив до 3 млн грн та середньооблікова кількість працівників становила від 5 до 50 осіб.

Звертаємо увагу, що «податкові канікули» не поширюється на суб’єктів господарювання, які утворені після 1 січня 2017 року шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення), приватизації та корпоратизації, а також, які здійснюють діяльність у сфері розваг; виробництво, оптовий продаж, експорт, імпорт підакцизних товарів; виробництво, оптовий та роздрібний продаж пально-мастильних матеріалів; оптову торгівлю і посередництво в оптовій торгівлі; фінансову та страхову діяльність; діяльність у сферах права та бухгалтерського обліку тощо.

У разі коли за результатами звітного (податкового) періоду відсутні підстави для застосування ставки податку на прибуток підприємств 0 відсотків, платники податку подають контролюючому органові податкову декларацію із зазначеного податку в загальному порядку.

Запит про отримання витягу з реєстру страхувальників Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування можна подати в електронній формі

29.09.2017р.набув чинності  Порядок надання інформації з реєстру страхувальників Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування (далі – Порядок). Цей  Порядок затверджений наказом  Міністерства фінансів України  від 21.07.2017 №651 та постановою правління Пенсійного фонду України  від 21.07.2017 №16-1.

Порядком визначаються:

процедура формування та надання витягу з реєстру страхувальників Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування (далі - реєстр страхувальників) на запит платників єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - платники єдиного внеску) та/або застрахованих осіб;

форма запиту про отримання витягу з реєстру страхувальників;

форми витягів з реєстру страхувальників;

форма довідки про відсутність відомостей в реєстрі страхувальників.

Запит про отримання витягу з реєстру страхувальників подається за встановленою формою  одним із таких способів:

особисто платником єдиного внеску та/або застрахованою особою;

надсилається поштою;

в електронній формі засобами електронного зв'язку.

Нерухомість здана в оренду? Порядок сплати ПДФО

Згідно з п.164.2 ст.164 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включаються, зокрема, дохід від надання майна в лізинг, оренду або суборенду (строкове володіння та/або користування), визначений у порядку, встановленому пунктом 170.1 статті 170 ПКУ.

Якщо орендар є фізичною особою, яка не є суб’єктом господарювання, особою, відповідальною за нарахування та сплату (перерахування) податку до бюджету, є платник податку - орендодавець.

При цьому:

а) такий орендодавець самостійно нараховує та сплачує податок до бюджету в строки, встановлені ПКУ для квартального звітного (податкового) періоду, а саме: протягом 40 календарних днів, після останнього дня такого звітного (податкового) кварталу, сума отриманого доходу, сума сплаченого протягом звітного податкового року податку та податкового зобов’язання за результатами такого року відображаються у річній податковій декларації;

б) при вчиненні нотаріальної дії щодо посвідчення договору оренди об’єктів нерухомості нотаріус зобов’язаний надіслати інформацію про такий договір контролюючому органу за податковою адресою платника податку - орендодавця за формою та у спосіб, встановлені Кабінетом Міністрів України. За порушення порядку та/або строків подання зазначеної інформації нотаріус несе відповідальність, передбачену законом за порушення порядку та/або строків подання податкової звітності.

З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі  ДФС України (дане роз’яснення у категорії 103.09).

Щодо державної реєстрації іноземних інвестицій

 Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо скасування обов'язковості державної реєстрації іноземних інвестицій" від 31 травня 2016 року N1390-VIIIвиключено статті 13 та 14 у ЗУ "Про режим іноземного інвестування" від  19 березня 1996 року N93/96-ВР, щодо державної реєстрації іноземних інвестицій та відмова в державній реєстрації іноземних інвестицій.

Згідно Постанови Кабінету Міністрів України від 27 вересня 2016 року N661 втратила чинність Постанова від 6 березня 2013 року N139 "Про затвердження Порядку державної реєстрації (перереєстрації) іноземних інвестицій та її анулювання" (порядок визначав процедуру подання документів, їх розгляду та здійснення державної реєстрації (перереєстрації) іноземних інвестицій та її анулювання).

З врахуванням Постанови КМУ від 27 вересня 2016 року N661 та вимог Наказу Міністерства фінансів України від 23.09.2016 року N838 "Про визнання таким, що втратив чинність, наказ Державної податкової адміністрації України від 29 червня 2005 року N238 «Про затвердження Порядку підтвердження органами державної податкової служби інформаційних повідомлень про фактичне внесення іноземних інвестицій та векселів, виданих під час увезення в Україну майна як внеску іноземного інвестора до статутного фонду підприємства з іноземними інвестиціями, а також за договорами (контрактами) про спільну інвестиційну діяльність», фіскальні органи не підтверджують внесення суб’єктами господарювання іноземних інвестицій та не ставлять позначку на       Інформаційному повідомленні про підтвердження внесення іноземної інвестиції.