23.07.2019 | 10:30

Правилами перевезення пасажирів, багажу, вантажобагажу та пошти залізничним транспортом України, затвердженими наказом Міністерства транспорту та зв'язку України від 27 грудня 2006 р. N1196 та зареєстрованими в Міністерстві юстиції України 4 квітня 2007 р. за N310/13577 встановлено, що у разі запізнення на поїзд з особистих причин, пасажир має право повернути невикористаний проїзний документ після відправлення поїзда, але не більше ніж через годину після його відправлення, тоді йому виплачується 10 відсотків вартості квитка і плацкарти та стягується комісійний збір.

Крім того, в п. 2.52 вказаних Правил дійсність квитка продовжується у разі запізнення пасажира на поїзд, якщо про це було заявлено ним не пізніше трьох годин після відправлення поїзда Якщо пасажир не зміг виїхати поїздом, указаним у проїзному документі, унаслідок хвороби чи нещасного випадку і пред'явив проїзний документ разом з довідкою лікувального закладу не пізніше 10 діб після одужання, у цих випадках нова поїздка може бути оформлена протягом однієї доби після поставлення відмітки про продовження дійсності квитка.

У відповідності до п.7.11 Правил якщо пасажир помилково сів у поїзд не того напрямку, що вказаний у проїзному документі, то він повинен покинути його на найближчій станції. У цьому разі начальник поїзда за підписом провідника вагона і пасажира складає акт, який засвідчується штампом начальника поїзда та дає право пасажиру повернутись назад до станції відправлення поїзда без оплати проїзду.

Якщо після повернення на станцію відправлення пасажир не встиг на поїзд, зазначений у проїзному документі, то він пред'являє проїзний документ та акт загальної форми для поновлення дійсності квитка.

У виняткових випадках з дозволу начальника поїзда дозволяється посадка пасажирів у поїзд, якщо вони не встигли придбати проїзні документи в касі. При цьому посадка дозволяється тільки в штабний вагон з подальшим оформленням проїзду: протягом 1 години з моменту відправлення поїзда з пункту формування (обороту) і протягом 30 хвилин - з проміжних станцій. Штрафи при цьому не стягуються.

Провідник, який виявив, що пасажир його вагона відстав від поїзда, зобов'язаний негайно вжити заходів щодо збереження його речей і сповістити начальника поїзда. Начальник поїзда складає акт, у якому перелічуються речі пасажира. Акт, крім начальника поїзда, підписується провідником вагона та двома пасажирами - свідками події.
Пасажир, який відстав від поїзда, повинен звернутися до начальника станції (вокзалу), який зобов'язаний інформувати начальника станції за ходом поїзда, де поїзд має зупинку не менше 10 хвилин та начальника поїзда про необхідність зняття речей і проїзного документа такого пасажира.

Про зняття речей телеграмою сповіщається начальник станції, де перебуває пасажир. Телеграма дає право пасажиру безплатно доїхати першим попутним поїздом до станції, де містяться його речі і проїзний документ. Передавання речей і проїзного документа начальником поїзда начальнику станції, начальником станції - пасажиру оформляється актом загальної форми у двох примірниках з описом речей.

Після приїзду пасажира на станцію, де зберігаються його речі і проїзний документ, він повинен пред'явити проїзний документ черговому по вокзалу (станції) для поновлення дійсності квитка.

За консультацією необхідно звертатись до відділу «Кегичівське бюро правової допомоги» Первомайського місцевого центру з надання БВПД за адресою: вул.Волошина,29, смт.Кегичівка, Харківська область, 64003. Т. (05755) 3-11-84.